Öğretim yılı içinde öğrencilere yönelik yapılacak sosyal etkinler Eylül ayında eğitim öğretim süreç sahibi ve zümre başkanları tarafından belirlenir. Belirlenen etkinliklerin zamanı ve sorumları sosyal etkinlik planında belirtilir. Sosyal etkinlikler, öğrenci gelişim alanları ve kazanımlarla ilişkili olarak yürütülür.
Sosyal etkinlikler çocukların;
İnsan haklarına ve demokrasi ilkelerine saygı duyabilme,
Kendini tanıyabilme,
Bireysel hedeflerini belirleyebilme,
Yeteneklerini geliştirebilme,
Çevreyi koruyabilme,
Kendine ve çevresindekilere güven duyabilme,
Planlı çalışma alışkanlığı edinebilme,
Serbest zamanlarını etkin ve verimli değerlendirebilme,
Savurganlığı önleme ve tutumlu olabilme,
Bireysel farklılıklara saygılı olabilme,
Farklı görüş, düşünce, inanç, anlayış ve kültürel değerleri hoşgörü ile karşılayabilme,
Aldığı görevi istekle yapabilme, sorumluluk alabilme,
gibi tutum, davranış ve beceriler kazandırılır.